V Gender Studies, o.p.s. rozjíždíme nové projekty, noříme se do zajímavých témat, nahlížíme je jinými úhly pohledu, stále se učíme. V nejbližší době se budeme prioritně zabývat ekonomickými dopady mateřství, kyberšikanou a podporou žen v kariérním růstu. Nadále budeme rozvíjet aktivity, na kterých stojí náš letitý úspěch – knihovnu a právní poradnu. Čekají nás nové kampaně, které se nám daří. Za loňskou kampaň „/mysli“ proti kybernásilí, která vznikla ve spolupráci se studiem Photon, jsme získali Zlaté žihadlo za nejlepší tištěnou reklamu.
Ve Zpravodaji vás budeme seznamovat se vším zajímavým, co se v nových projektech přihodí. Zejména se zaměříme na problematiku celoživotních ekonomických dopadů mateřství v ČR, což je téma aktuální a palčivé. Z různých výzkumů a analýz je zřejmé, že v rámci EU čelí ženy v ČR největšímu znevýhodnění na trhu práce v souvislosti s mateřstvím, které má na ně a jejich rodiny zásadní dopad. Analýza problematických oblastí a šíření jejich výsledků může přispět k lepší informovanosti odborné i neodborné veřejnosti, k lepšímu rozhodování v rámci jednotek, rodin i na celospolečenské úrovni.
Doufám, že Vás dokážeme i nadále zaujmout,
za tým Zpravodaje,
Lada Wichterlová.