CSR

Nina Bosničová

Vážené čtenářky, vážení čtenáři,
na stránkách našeho zpravodaje často informujeme o tom, jak firmy v ČR a zahraničí podporují rovné příležitosti a slaďování práce a rodiny ve svých vlastních kruzích, tedy u svých zaměstnanců a zaměstnankyň. Že však komerční sektor má jisté povinnosti udělat něco i za hranicemi svých premis – pro společnost a prostředí, ve kterých působí – svědčí koncept společenské zodpovědnosti firem, nebo-li anglicky Corporate Social Responsibility (CSR). A právě tomuto konceptu věnujeme číslo, které si teď otevíráte.

 

Diskuse o otázce, zda a jaké povinnosti mají firmy, kromě těch pevně stanovených v zákonech, je v našich končinách zatím spíše na začátku. CSR je komerčním sektorem v České republice často vnímána pouze jako filantropie a oblasti, pro které se nakonec firmy odhodlají v rámci své společenské zodpovědnosti něco udělat, bývají velmi zúžené. Nejčastěji jde o „zelenou“ problematiku, případně projekty směřované ve prospěch cílové skupiny dětí. A přitom smysluplných možností je omnoho více, podporu diverzity a genderové rovnosti ve společnosti nevyjímaje.

Globální perspektivu na společenskou zodpovědnost firem přináší článek z dílny organizace Fórum dárců. Jakousi kuchařkou, popisující, jak na firemní strategii a praxi CSR je příspěvek Tomáše Nejedla z Business Leaders Fora. Jistě zajímavé pro vás v tomto kontextu budou i rozhovory se zástupkyní Fondu T‑mobilemanažerkou projektu Oddysey realizovaného firmouVodafone. Názory na potenciál CSR aktivit ve třech různých firmách přináší stálá rubrika našeho zpravodaje – anketa.

Příjemné čtení a žijte společensky odpovědně,

Nina Bosničová, šéfredaktorka.