x

Přihlaste se k odběru zpravodaje (zdarma)

5/2007 Banky, jejich podpora ženám a rovné příležitosti pro zaměstnané

Human Power Forum: Snídaně o firemních projektech

30.4.2007, Alena Králíková, Gender Studies, o.p.s.
Hotel Zámek Štiřín byl 19. a 20. dubna plný HR manažerů a manažerek, personálních ředitelů a ředitelek a top managementu zodpovědného za rozvoj lidských zdrojů. Letošní ročník Human Power Fora, který byl již třetí v pořadí, se vedle klíčových témat, mezi něž patřil talent management, HR procesy, HR v kontextu změn ve společnosti a téma firemní kultury, zaměřil i na princip rovných příležitostí ve firmách působících na území České republiky. Diskutujícími, kteří na snídani představili konkrétní iniciativy svých firem, byla Jitka Moravcová, personální manažerka firmy Air Products, a Petr Draxler zodpovědný za lidské zdroje firmy IBM.

Hotel Zámek Štiřín byl 19. a 20. dubna plný HR manažerů a manažerek, personálních ředitelů a ředitelek a top managementu zodpovědného za rozvoj lidských zdrojů. Letošní ročník Human Power Fora, který byl již třetí v pořadí, se vedle klíčových témat, mezi něž patřil talent management, HR procesy, HR v kontextu změn ve společnosti a téma firemní kultury, zaměřil i na princip rovných příležitostí ve firmách působících na území České republiky. Diskutujícími, kteří na snídani představili konkrétní iniciativy svých firem, byla Jitka Moravcová, personální manažerka firmy Air Products, a Petr Draxler zodpovědný za lidské zdroje firmy IBM.

Organizátoři z top vision se při výběru tématu i pozvaných osob nechali inspirovat Soutěží o nejlepší firmu s rovnými příležitostmi pro ženy a muže v České republice. Její loňský ročník totiž vyhrála právě Air Products se svými aktivitami v oblasti rovných příležitostí. IBM bodovala ve všech dosud uskutečněných třech ročnících; v tom loňském byla oceněna za nábor respektující rovné příležitosti.

Jitka Moravcová i Petr Draxler zmínili, že obě firmy si ve svých projektech vzaly za vzor mateřské firmy, ale zároveň berou v úvahu kontext českého trhu. IBM tak například koncem loňského roku zahájila spolu s českou pobočkou ženského programu organizace APC (Association for Progressive Communication) projekt Ženy do IT. Zaměřuje se formou diskusí a interaktivních fór na větší motivaci studentek středních škol, zejména gymnázií, ke studiu informačních technologií. Obě firmy jsou si podobné i v podpoře růstu talentů žen, které již ve společnosti působí. Air Products zřídila Dámský klub, IBM zase Women Leadership Council.

V ostatních projektech se obě firmy vydávají jiným směrem: IBM nabízí všem zaměstnancům - nejen těm aktuálně pečujícím o děti - flexibilní kancelář, díky níž mohou část úvazku pracovat z domova, a tzv. Maternity Leave and Return Programme pro rodiče odcházející na mateřskou a rodičovskou dovolenou. Motivací pro dřívější návrat rodičů z rodičovské dovolené jsou podle Petra Draxlera i finanční bonusy, jež IBM poskytuje těm, kdo se do zaměstnání vrátí dříve než po třech letech péče o dítě. Air Products pro změnu myslí na relaxaci a boj se stresem všech zaměstnanců.
Pro letošní rok IBM plánuje zaměřit se více na podporu hendikepovaných, Air Products bude dále rozvíjet stávající aktivity a udržovat jejich podporu ze strany nejvyššího vedení.

Snídaně nebyla dlouhá, ale o to intenzivnější… Věřme, že díky top vision a jejich nápadu se inspirují další firmy - malé i velké - k přihlášení do letošního ročníku Citigroup Soutěže o nejlepší firmu s rovnými příležitostmi pro ženy a muže v České republice. V publiku u snídaně totiž seděli ti, kdo jsou nejčastěji iniciátory programů rovných příležitostí!
Jsem ráda, že jsem jako moderátorka ranního setkání měla příležitost přesvědčit se, že koncept rovných příležitostí může mít různé podoby aktivního naplnění.

Líbil se Vám článek? Přihlaste se k odběru zpravodaje (zdarma).

Email *