Diverizita ve firemní praxi

Nina Bosničová

Vážené čtenářky, vážení čtenáři,
před několika lety jsme jedno číslo našeho zpravodaje již problematice managementu diverzity věnovali. V té době byla v České republice tato praxe ještě skutečně v plenkách. Při různých konzultacích, školeních a konferencích zástupkyně Gender Studies odborné i laické veřejnosti pilně vysvětlovaly význam slov diverzita a management diverzity a snažily se ukázat, jaká může být jejich relevance pro komerční sféru.

 

Mezitím uběhlo dost vody a víceré podniky přišly „na chuť“ argumentům, které tvrdí, že diverzifikované, tedy složením různorodé, týmy pomáhají firmě generovat vyšší zisky, i proto, že přicházejí s inovativnějšími řešeními problémů.

Česká spořitelna například spustila rozsáhlý a stále se rozvíjející projekt s názvem Diversitas a v rámci Britské obchodní komory funguje pracovní skupina věnující se výhradně otázce diverzity v pracovním prostředí. Média také píší o plusech různorodých pracovních týmů se stále větší oblibou.

Číslo zpravodaje, které právě držíte v rukou, vnímá problematiku managementu diverzity v širších souvislostech. Zaměřuje se nejen na její genderové a věkové aspekty, které se v českých firmách zatím těší největší oblibě, ale také na různorodosti z hlediska zdravotního stavu nebo náboženského vyznání.

Na závěr dovolte, abych připomněla, že management diverzity skutečně může firmě napomoci v její finanční úspěšnosti, ale stane se tak jenom tehdy, kdy tento typ řízení bude realizován citlivě, znale a pokud dostane podporu nejen top manažerů a manažerek, ale také a především managementu liniového.

Užitečné čtení a hezký začátek podzimu přeje

Nina Bosničová, šéfredaktorka.