Vážené čtenářky, vážení čtenáři,
dostává se vám do rukou číslo zaměřené na gender marketing (GM). Bylo pro nás oříškem a to z několika důvodů. GM je v České republice konceptem naprosto neznámým. Existuje několik jeho definic a pojetí: někdo jej vztahuje pouze na reklamu, někdo výraz gender marketing používá pro marketing zaměřený na ženy, a ne každý si myslí, že GM musí nutně být genderově citlivý. To mimochodem vyvolává další otázku: může vůbec marketing být genderově citlivý? Má šanci nabourávat stereotypy?
Články, které tentokrát přinášíme, vás seznámí s principy gender marketingu a marketingem respektujícím rovné příležitosti žen a mužů. Do rozhovorů i pro napsání článků jsme vybrali odbornice, které se tématem zabývají. Další byste asi těžko hledali… bohužel.
Ukážeme vám konkrétní příklady marketingu zaměřeného na ženy a představíme i koncept o něco známější: sociální marketing. V Německu jsou o pár kroků dál: jedna z našich redaktorek navštívila Gender Marketing Kongress a vy si můžete přečíst její reportáž doplněnou o pár postřehů hodných zmínky.
V anketě jsme se zeptali, zda mohou marketingové strategie bourat genderové stereotypy.
Zajímá-li vás gender marketing a chcete se o něm dozvědět více, nebo ve vás náš zpravodaj vyvolá otázky, na něž se budete chtít zeptat odborníků a odbornic, kteří mají s marketingem a PR co do činění, navštivte konferenci, kterou pořádá Gender Studies 14. listopadu v Břevnovském klášteře.
Vám, kdo si chcete rozšířit „genderově marketingové obzory“, nabízím pár odkazů:
MarketingProfs – server obecně se zabývající marketingem, marketing pro ženy zde patří mezi tzv. „hot issues“
TrendSight – jak se v marketingu zaměřit na ženy?
genderTrends – stránka o gender marketingu pro ty z vás, kdo mluvíte německy: Německo je jednou z mála zemí, kde se gender marketingu věnují. Heike Pawelzick z genderTrends vystoupí na listopadové konferenci v Praze: seznámit se s ní můžete již nyní prostřednictvím odpovědí, které nám poskytla.
Gender Marketing News – ženský blog o genderovém marketingu
Přeji hezké čtení a příjemné přežití podzimu,
Alexandra Jachanová Doleželová,
šéfredaktorka