Gender Studies upozorňuje novou kampaní na platové rozdíly mezi ženami a muži

Anna Kotková

V těchto týdnech probíhá v Poděbradech a Olomouci osvětová kampaň proti platovému znevýhodnění žen oproti jejich mužským protějškům. Celkový platový rozdíl mezi ženami a muži tvoří v ČR stále ještě přes 25 % v neprospěch žen, průměr v Evropské unii je 17 %. Gender Studies umístila do MHD a do veřejného prostoru v těchto dvou městech dva druhy plakátů, které s nadsázkou na tento problém upozorňují.

Jeden z vizuálů nese titulek: „Aha, tak proto budu brát míň než ty, až budu velká!“ a je na něm malá holčička s chlapečkem, kteří si navzájem zvědavě nahlíží do kalhotek.

„Připravte dceru na život, dávejte jí nižší kapesné než synovi,“ je poselství druhého obrázku, na němž je matka, která rozděluje kapesné dceři a synovi, přičemž syn dostává jednoznačně větší obnos.

Oba obrázky doplňuje komentář „Na stejné pracovní pozici berou ženy o 25% méně než muži.“

Jedná se o pokračování kampaně z ledna letošního roku „Čeho si ceníte víc?“, která upozorňovala na problematiku horizontální segregace pracovního trhu – se segmenty typicky ženských a typicky mužských povolání nebo sektorů, v nichž jsou platy buď výrazně podhodnoceny, nebo naopak nadhodnoceny.

Autorkou obou vizuálů je Pure Beauty.

Kampaň probíhá v rámci projektu „Na křižovatce pracovního a osobního života: možnosti a bariéry“.

Líbil se Vám článek? Přihlaste se k odběru zpravodaje (zdarma).