Vážené čtenářky, vážení čtenáři,
po dlouhé době se znovu vracíme k tématu marketingu a k otázce, jak marketing souvisí s genderovou a věkovou problematikou. Na stránkách našeho zpravodaje se většinou věnujeme personálním aspektům fungování firem – jaké směrnice na podporu rovných příležitostí ten který podnik má, jakými dobrými praxemi se v oblasti diverzity může pochlubit a podobně. Není však dobré zapomínat na to, že ty nejlepší firmy fungují skvěle – citlivě a rovně – nejen co se přístupu k (potenciálním) zaměstnancům a zaměstnankyním týká, ale že bez zbytečného sexizmu a ageismu zvládají také například sféru PR a reklamy.
V tomto čísle lákám především na články odbornic na slovo vzatých. Zajímavé a poučné jsou příspěvky Lucie Kuldové o sociálním marketingu a Jany Doválelové o nových trendech v marketingu. Brněnská organizace Nesehnutí se s námi podělila o zkušenosti s udělováním anticeny „Sexistické prasátečko“ a pražská neziskovka Elpida informuje o kampani „Nech mého dědečka/Nech mou babičku na pokoji.“ Redaktorka Lada Wichterlová zpovídala personalistku Barboru Stejskalovou – výsledkem je rozhovor o překonávání bariér při prosazování programů rovných příležitostí ve firmě T‑mobile.
Těšíme se, že Vás brzy uvidíme na některé z našich chystaných akcí (viz rubriku „Aktuálně“).
Hezký podzim,
Nina Bosničová, šéfredaktorka.