Malé a střední podniky

Nina Bosničová

Vážené čtenářky, vážení čtenáři,
často zapomínáme, že malé a střední podniky tvoří páteř evropské ekonomiky. Zaměstnávají obrovské množství lidí a přispívají výraznou měrou k hospodářskému růstu. Protože však nemají tak výrazný marketing jako velké nadnárodní společnosti, nevíme o nich mnoho a v obecném povědomí navíc o nich panuje řada mylných představ. Jednou z perspektiv, kterou bylo zatím na malé a střední podniky nahlíženo jen výjimečně, je jejich vztah k rovným příležitostem. Právě o otevření tohoto úhlu pohledu se snaží číslo zpravodaje „Rovné příležitosti do firem“, které máte před sebou.

O specifickém postavení malých a středních podniků v České republice, co se týká problematiky rovnosti příležitostí, jsme mluvili s Lenkou Šťastnou, prezidentkou asociace Business and Professional Women Czech Republic. O genderové praxi jedné konkrétní malé české firmy – jazykové agentury Channel Crossings – informuje rozhovor redaktorky Kristýny Ciprové s ředitelem Vítězslavem Bicanem. Inspirativní příklady dobré praxe z českých i zahraničních firem malé a střední velikosti přináší články Alexandry Jachanové DoleželovéHeleny Skálové.

Svou představu o relevantnosti politiky a praxe rovných příležitostí v menších společnostech možná změníte po přečtení článku „Pár mýtů o rovných příležitostech v MSP“. Alena Křížková nás pak seznámí s výsledky nového výzkumu mapujícího genderové rozdíly v podnikatelských záměrech studentů a studentek vysokých škol v České republice.

Přeji příjemný začátek léta a malým a středním podnikům zdar,

Nina Bosničová, šéfredaktorka.