Na otázku odpovídají:
Tomáš Jindříšek, ředitel OgilvyInteractive
Reklama a marketing jsou moderní obory, kde potřebujete chytré a šikovné lidi a diskriminace tu nemá místo. Rovné příležitosti v zaměstnávání jsou pro celé Ogilvy Group velmi důležité a je to součást naší identity i v image navenek. Aktuálně je v naší skupině počet žen a mužů prakticky vyrovnaný. Klíčový ovšem není počet, ale i to, že ženy rovněž pracují na řídících pozicích včetně těch ředitelských. Například ředitelka Ogilvy PR Dita Stejskaková byla nedávno Hospodářskými novinami zařazena mezi nejlepší manažerky v České republice a ostatně důkazem toho je i paní Shelly Lazarus, která je celosvětově naší hlavní šéfkou.
V Ogilvy pro nás ovšem není důležitý jen samotný zaměstnanec, ale i jeho rodina. Narozdíl od jiných společností nezrazujeme ženy od založení rodiny a naopak se snažíme do života agentury zapojit i rodinné příslušníky a samozřejmě děti. Máme rozsáhlý systém, který umožňuje ženám v případě zájmu pracovat i na mateřské dovolené a obecně se snažíme zůstat se všemi maminkami v kontaktu. Proto realizujeme na podporu nejrůznější akce a programy. Mezi nejoblíbenější záležitosti v Ogilvy patří dnes již tradiční mikulášský večírek pro celé rodiny.
Ve společnosti Canon prakticky nemáme pozici, ve které bychom preferovali muže nebo ženy. Například v našem prodejním týmu multifunkčních kancelářských strojů ve vedení stojí žena, což v takto technicky zaměřeném oboru nebývá obvyklé a musím říci, že si vede velmi dobře.
Také značná část maminek na mateřské dovolené je s námi stále v kontaktu a vypomáhá buď z domova nebo dochází občasně do kanceláře, s nimi máme uzavřenou dohodu o provedení práce nebo o pracovní činnosti.
Součástí našeho benefitního programu je i zkrácená pracovní doba na 37,5 hodiny týdně, což je pozitivně vnímáno hlavně u zaměstnanců a zaměstnankyň s rodinou.
Pozice, kde při náboru cílíme preferenčně například na matky nebo otce na rodičovské dovolené je pozice Recepční/Asistent, kde je do velké míry pracovní doba flexibilní a je poskládáno několik částečných úvazků k sobě.
Tyty aktivity ovšem navenek neprezentujeme.
Filip Hrubý, tiskový mluvčí, Vodafone ČR
Rovné příležitosti žen a mužů považujeme za přirozenou součást naší firemní kultury a pracovního prostředí, důkazem toho je mimo jiné fakt, že Vodafone ČR má jako jedna z mála firem v ČR 50% zastoupení žen v top managementu (3 muži a 3 ženy), což je přirozeně velmi silný a účinný prostředek prezentace Vodafonu jako firmy, kde mají ženy i muži stejné šance. Vedle toho Vodafone realizuje celou řadu programů (např. možnost práce z domova v průběhu mateřské dovolené), které rovnoprávné šance posilují a přirozeně propagují.