Na otázku odpovídají:
Alena Králíková – ředitelka Gender Studies, o.p.s.
Věřím, že tomu tak do budoucna bude – stejně jako v řadě evropských zemí nebo USA, kde soutěže a ocenění firem, jež realizují aktivity nad rámec svých „povinností“, svou motivační roli naplňují. Soutěže pozitivně ovlivňují nejen vedení firem, ale i zaměstnance a klienty firem, kteří se pak často zajímají o to, co firma či instituce v rámci své firemní politiky dělá – a ne formálně, ale opravdu. Snad se toho „dočkáme“ i v České republice.
Marie Kovářová – náměstkyně pro Klientský servis, Česká pojišťovna
Vedení každé společnosti, která získá ocenění v prestižních soutěžích, jako je např. Zaměstnavatel roku nebo ocenění v soutěži Pojišťovna roku, dobře ví, že za tímto úspěchem jsou především zaměstnanci firmy. Udržet si kvalifikované odborníky je v České pojišťovně jeden z klíčových úkolů managementu. Víme, že bez kvalitních zaměstnanců bychom nemohli poskytovat kvalitní služby svým zákazníkům, a to se odráží i na naší zaměstnanecké politice.
Alice Zdvihalová – oddělení politiky rozvoje lidských zdrojů, Úřad vlády ČR
Určitě jsou soutěže a i následné vyhodnocení nejen jedním z příkladů „dobré praxe“, ale i jedním z motivujících faktorů. Nejen z hlediska toho, že se mohou prezentovat před svými kolegy z jiných firem, ale navzájem si předávají zkušenosti a srovnávají účinnost svých opatření. Zároveň se firmy navzájem mohou inspirovat novými náměty zaměstnaneckých politik včetně ověření jejich ekonomického přínosu pro firmu samotnou. Není to záležitost na které by profitovaly pouze ženy. Politiky pozitivních akcí přinášejí firmám zisk. Pružnější organizace práce, sladění rodinného a pracovního života mají zásadní vliv na snížení fluktuace žen i mužů.