x

Přihlaste se k odběru zpravodaje (zdarma)

01/2006 Skandinávie - nejlepší dobré praxe

Nové logo Gender Studies symbolizuje stále důležitější roli vyrovnání obou rodových principů v běhu světa

30.12.2005, Kateřina Dušková a Kateřina Jonášová, Gender Studies, o.p.s.
V rámci originální vánoční party v plážovém prostředí Žlutých lázních proběhla slavnostní prezentace nového loga Gender Studies. Nové logo, které po čtrnácti letech střídá historizující ženskou hlavu omotávající svými vlasy stohy knih, pokřtila s jistou dávkou sentimentu jedna z tvůrkyň původní tváře Gender Studies, socioložka a pedagožka Jiřina Šiklová, spolu se současnou ředitelkou Gender Studies Alenou Králíkovou. Gender Studies chce s novým logem kromě jiného naznačit svou otevřenost vůči široké veřejnosti, vůči diskusi se všemi názorovými skupinami ve společnosti. Přitom ale neopouští svou pozici feministické organizace, protože právě ženský princip je ten, kterého se především v mocenských a rozhodovacích sférách naší společnosti nedostává.

V rámci originální vánoční party v plážovém prostředí Žlutých lázních proběhla slavnostní prezentace nového loga Gender Studies. Nové logo, které po čtrnácti letech střídá historizující ženskou hlavu omotávající svými vlasy stohy knih, pokřtila s jistou dávkou sentimentu jedna z tvůrkyň původní tváře Gender Studies, socioložka a pedagožka Jiřina Šiklová, spolu se současnou ředitelkou Gender Studies Alenou Králíkovou. Gender Studies chce s novým logem kromě jiného naznačit svou otevřenost vůči široké veřejnosti, vůči diskusi se všemi názorovými skupinami ve společnosti. Přitom ale neopouští svou pozici feministické organizace, protože právě ženský princip je ten, kterého se především v mocenských a rozhodovacích sférách naší společnosti nedostává.

Nové logo Gender Studies má jasně ohraničený, výrazný a snadno zapamatovatelný tvar. Připomíná znak copyrightu ozvláštněný vtipným detailem, který odkazuje ke znakům ženského a mužského prvku. Logo tvoří kruh symbolizující celek a harmonii světa. Písmeno G v jeho středu, které je doplněno o atributy ženskosti a mužskosti v naprosté grafické harmonii, symbolizuje stále důležitější roli vyrovnání obou rodových principů v běhu světa. Nové logo tak v moderní čistotě a barevnosti podpoří stabilní základ obsahové práce Gender Studies.

Moderní logo, které vzniklo v dílně Jiřího Troskova z grafického studia Elements, postupně doplní stejně graficky zajímavá podloga symbolizující konkrétní projekty Gender Studies. Naznačenou moderní, provokativní a vtipnou vizuální linii Gender Studies budou využívat i dílčí mediální kampaně. Například kampaň propagující rovnost obou pohlaví na trhu práce či kampaň upozorňující na Mezinárodní den rovnosti žen a mužů, které v roce 2006 Gender Studies spouští.

Druhým vrcholem vánoční party se kromě prezentace nového loga stala sbírka dárků pro děti z uprchlických táborů. Dárků se pod stromečkem sešlo na šest desítek a všechny jistě přispěly k veselejšímu Štědrému večeru v táborech.

Líbil se Vám článek? Přihlaste se k odběru zpravodaje (zdarma).

Email *